2008-10-13

Anatomiska ordlistor

Här har vi några anatomiska ordlistor som jag hittade. Jag har inte försökt faktagranska någon av dem men av det jag såg på vardera såg de korrekta ut.

1. Anatomisk ordlista (anatomi.tollare.com). Här finns dessutom en medicinsk ordlista.

2. KI har publicerat en liten ordlista till sin kurs Anatomi och fysiologi (15hp): Liten ordlista (HTML). Själva sidan länken går till är i HTML men själva ordlistan är publicerad (Suck! Vad är det för poäng med det? Använder vi inte html på webben?) i Microsoft Word. Du kan dock översätta den till HTML med Google vilket går att göra på lite olika sätt. Jag sparade ner den till datorn och e-postade sedan till mitt Google Gmail konto varefter jag kan välja att se bilagan som html.

3. Svenska Wikipedia har en lista över kroppens organ.

Inga kommentarer: