2008-11-10

Nationalencyklopedin ordentligt ombyggd

Nationalencyklopedin har blivit ordentligt ombyggd och man känner inte igen något av det gamla utseendet varken på startsidan eller längre in. Nu är startsidan ett stort "taggmoln" med vad antingen är de mest populära sökningarna, rekommenderade sökningar eller sidor som Nationalencyklopedin tror är viktiga är lyfta fram rent kommersiellt avseende reklam. Jag tror att de helt enkelt visar de sökningar som är mest populära. Urvalet tycker jag nog pekar på det.

Det jag kan sakna är de ämnesspecifika kategorierna med olika ord. Där kunde man t.ex. gå in och få ordlistor med Alternativ medicin m.m. Jag tyckte nog att det var användbart men det kanske finns kvar även om jag inte hittade det nu.

Ta dig en titt själv: www.ne.se.

Inga kommentarer: